Monday 23 February 2009

GERAK JARI SINGKAP RAHSIA DIRI?



Tadi masa kelas IS saya mengantuk sangat..hihi..mesti Puan pun perasan agaknya..tapi sempat juga la tengok gelagat kawan2 dalam kelas..jadi teringat pula masa zaman sekolah dulu2..saya dengan geng saya memang suka duduk belakang la..tempat depan semua chinese yang cop dulu..dah duduk belakang ni faham-faham jela dalam cikgu tengah mengajar tu memang sempat mata ni meliar tengok orang la, mengusik orang la..selalu dalam kelas yang kat makmal la..yang paling saya ingat cikgu fizik saya EN GOH..uiii dalam kelas dia memang pantang menongkat dagu..siapa yang buat memang kena la dengan dia..jadi semua orang memang tak buat la..tapi kadang-kadang dah boring sangat terlupa juga la..dan dah tentu kena tegur..hihiihi..ha disebabkan saya ni suka duduk belakang jadi boleh tengok ada yang kawan2 suka gigit kuku,menongkat dagu la, dan macam2 stail lagi la..bakyah kawan baik saya lak suka gigit kuku..dah penat tegur ni, tepi buat juga..hari tu masa sembang dengan peah,teesya, jabin dengan seha terfikir pula nak cuba cari pasal perbuatan yang kita buat tu ada kaitan ke dengan peribadi kita..peah dengan seha pun kelam kabut la pergi cari..hihi..memang nasib baik..rupanya betul gerak jari atau tangan kita tu memang ada kaitan dengan peribadi kita..antaranya: ;-)


  • Memicit atau memegang hidung. Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dalam apa juga tindakan yang dilakukan.Seorang yang pemalu dan sukar untuk berkongsi rahsia besar dengan org lain kecuali orang yang benar-banar dipercayai.

  • Meletak tangan pada bahu kawan.Suka ikut kepala sendiri. Pentingkan diri sendiri. Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yangdihadapi oleh teman-teman rapat.

  • Bermain dengan tangannya.Mempunyai tahap humor yang tinggi. Pandai berjenaka.Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan orang lain tanpa ambil hati.Jenis open minded.

  • Mematahkan jari jemarinya.SeorText Colorang yang gugup dan kurang yakin untuk berbicara dengan org lain. Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja.

  • Menggigit kuku. Gugup dan gementar bila berbicara.Agak tertutup dalam membicarakan rahsia hati.

  • Memintal hujung rambut.Suka berkhayal.Sukar diperdayakan.Keras kepala.

  • Menongkat dagu.Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya.Suka mendengar masalah teman-teman.Setia dalam persahabatan.

  • Suka letakkan tangan atas meja.Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri.Peramah.Suka bergantung pada orang lain.

  • Menggosok telapak tangan.Ramah dan berfikiran matang.Suka berterus terang dan tidak suka cakap berbelit-belit.Mudah memahami perasaan orang lain dan suka membantu.

  • Memutar cincin.Sangat menepati janji.Berhati-hati dalam tutur kata.Gemar hidup yang teraText Colortur.

No comments:

Post a Comment